Kesäksi kuntoon - näin tupakoinnin lopettaminen parantaa suorituskykyäsi

Haaveiletko paremmista suorituksista lenkkipolulla tai kuntosalilla? Puolimaratonista? Tai siitä, että jaksaisit kävellä korttelin ympäri puuskuttamatta? Kesäksi kuntoon -projekti kannattaa ehdottomasti aloittaa tupakoinnin lopettamisesta. Siten kunnon kohotus saa suorastaan lentävän lähdön.

Häkä poistuu elimistöstä jo ensimmäisen vuorokauden aikana, jolloin elimistö saa vihdoin riittävästi happea käyttönsä. Paremman hapensaannin ansiosta sydän, hengityselimistö ja lihakset jaksavat paremmin, voit treenata tehokkaammin ja palaudut nopeammin.

Keuhkoputkien supistustila lakkaa muutaman savuttoman päivän jälkeen: ilma kulkee paremmin ja liikkuminen alkaa tuntua selvästi helpommalta. Keuhkot alkavat myös puhdistua tupakoinnin mukanaan tuomista epäpuhtauksista heti stumppaamisen jälkeen. Keuhkojen toiminta paranee ensimmäisen kuukausien aikana merkittävästi.

Yleiskunto kohoaa, olo virkistyy, päätä särkee harvemmin ja vastustuskyky sairauksia vastaan paranee. Nukut paremmin ja pitempään. Nämä kaikki edesauttavat lihasvoiman ja kestävyyden kasvua.

Unohtaa ei pidä sitäkään, että verenkierron ja hormonitoiminnan elpymisen myötä sekä naisen että miehen seksuaaliterveys paranee. Tupakoinnin lopettaminen parantaa erektiota merkittävästi.

Nyt on siis hyvä hetki stumpata – kesää kohti energiatasosi nousee ja tunnet itsesi virkeämmäksi ja vahvemmaksi!

Apua lopettamiseen saat Keuhkokatsastuksen verkkovalmennuksesta. Tule mukaan tekemään elämäsi muutos! Lue lisää: Verkkovalmennuksella irti tupakasta